Newsletter

captcha

Top Panel

نگرانی چهار زندانی سیاسی از وضعیت محمد نظری

c_250_150_16777215_00___images_iran-prison1.jpgروز گذشته محمد نظری زندانی سیاسی زندان رجایی شهرکرج که بیش از ۱۹ سال را در زندان بسر برده است در سی و هشتمین روز اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شد و دیگر از سرنوشت وی خبری در دست نیست.

چهارتن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهرکرج بنامهای حشمت الله طبرزدی، افشین حیرتیان، رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی نسبت به وضعیت محمد نظری نامه‌ای نگاشته‌اند که در زیر متن کامل آن را می‌خوانید.

شاید تا دو ماه پیش هیچکس حتی با نام محمد نظری آشنا نبود، در حالیکه او نوزده سال از عمر خود را در زندان گذرانده است. این هموطن توسط فردی بنام قاضی جلیل‌زاده در ارومیه محکوم به اعدام گردید، اما حکم او با یک درجه تخفیف به ابد تبدیل گردید.

قاضی جلیل‌زاده که به گفته محمد نظری بصورت فله‌ای حکم اعدام می‌داد او را به اتهام ترور چهار نفر که وجود خارجی نداشتند به اعدام محکوم کرد، در حالیکه اتهام اصلی محمد نظری این بود که با وجود اینکه این جوان آذری، شیعه و برادر شهید بود به عضویت حزب کردستان ایران در آمده بودو این از دیدگاه حکومت به مفهوم خیانت بوده و سزای آن اعدام است.

اینک این جوان آذری برای تجدید دادرسی و دریافت یک حکم عادلانه دست به اعتصاب غذا زده و بیش از سی و هفت روز از اعتصاب او گذشته، بصورتی که بسیار ضعیف شده و رنگ او به زردی گراییده و احتمال مرگ او قوی است.

با کمال تأسف هیچ نهادی به خواستهٔ او توجهی نمی‌کند و مدیریت زندان نیز که می‌بایست در قبال مرگ احتمالی اینگونه افراد احساس مسئولیت کند نسبت به این مسئله بی‌تفاوت است.

مدیریت زندان آقای مردانی یک مدیر کاملا انتظامی و امنیتی است و زندان را پایگاه مبارزه با قاچاق مواد مخدرمافیایی کرده است، به همین دلیل از احساس انسانی تهی است.

مسئولین قضایی و امنیتی نیز اقدامی برای پاسخگویی به درخواست محمد نظری نکرده‌اند.

از دیگر سو محمد نظری که فردی صادق، جدی و از جان گذشته است، بر این باور است که نزدیک به بیست سال از عمر خود را در زندان گذرانده و اگر قرار است در زندان بماند تا بپوسد بهتر است که با اعتصاب غذا بمیرد تا حداقل به درگاه ظلم ظالم سلام نداده باشد.

ما گروهی از زندانیان ایران از همه افراد و نهادهای پاسخگو و انسان دوست در ایران و سراسر جهان برای نجات جان این زندانی از خطر مرگ قطعی استمداد می‌جوییم.

امضاء کنندگان:

حشمت اله طبرزدی- افشین حیرتیان – رضا شریفی بوکانی - خالد حردانی

پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۱

 

BalatarinFacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineTechnoratiLinkedinMixx

Newsletter

captcha

Visitors Counter

6390864
TodayToday113
YesterdayYesterday3596
This_WeekThis_Week4124
This_MonthThis_Month92607
All_DaysAll_Days6390864